Taiwan

29 de juliol (2018-07-29)

Bon dia! Ens hem llevat ben aviat per preparar el vestuari de l'actuació que ha resultat inexistent! És tractava d'una broma dels monitors! De seguida hem anat a un poble que es diu Poble de l'Arròs, per sorpresa nostra no hi havia ni un gra d'arròs; és un poble on fan sabates! Calçats amb soles de fusta, hem ballat, hem fet competició de relleus amb sabates enormes per 3 persones i fins i tot cuinat menjars tradicionals de la regió. Tot seguit, hem anat a un petit taller on hem fet uns clauers amb forma d'esclop, molt bonics! Amb tant de tragí, se'ns ha obert la gana i les guies ens han portat a un restaurant boníssim, hem menjat amb palets xinesos i tot! Després, hem visitat un museu d'esclops també, on hem acabat de decorar el que havíem fet amb gravats sobre la fusta. Aleshores, ja esgotats per la calor i el cansament, hem fet un intent fracassat de trobar un spa, de manera que hem tornat cap a la residència a descansar una mica. Per aprofitar el nostre dia de "descans", hem anat al mercat nocturn de Yilan, més ordenat i agradable que el de Taipei pel nostre gust. Ens hem perdut pels carrers mirant paradetes i comprant algun souvenir. Per acabar la jornada, hem tornat cap a la residència a sopar i disposats a gaudir d'una de les nostres últimes nits a Taiwan!

26 - 28 de juliol (2018-07-28)

Benvolguts! Primer de tot demanem disculpes per haver estat absents durant tres dies. Han estat dies intensos, que us explicarem breument. Comencem pel dia 25, va ser el més relaxat de tots, amb molt temps lliure que vam aprofitar per dormir, jugar a bàsquet, o simplement passar l'estona uns amb els altres. A la tarda, com cada dia, vam tenir actuació. El dia acabà de forma força animada, amb una "nit hispana" que vam compartir amb Colòmbia, Mèxic i Belize. Va ser una  festa de cançons i danses tradicionals i no tan tradicionals, fantàstiques per fer amics i passar-ho d'allò més bé.

26.

De bon matí vam fer assaig, per familiaritzar-se amb noves distribucions  de les danses que faríem a la tarda. Tot seguit vam anar a dinar, per tenir energia per visitar la Ciutat de Yilan. Allà, ens vam dividir en tres grups. Els primers, per anar a comprar souvenirs, tot i que va ser una missió fracassada. Un altre grup, decidí anar a comprar telèfons mòbils, que aquí són més barats. Per últim, alguns van anar a una petita botiga de te, on en van poder tastar de tots tipus i colors, parant atenció primer a rituals curiosos per servir-los. Aleshores, per acabar el dia només ens faltava l'activitat més important, l'actuació. Que artísticament parlant va ser un èxit. Malgrat tot, va ser moment de aturar-nos i donar un toc d'atenció a aquestes alçades de viatge. Així doncs, vam tenir una reunió per conscienciar-nos un xic, que tot i el cansament i les ganes de festa, cal seguir de forma més estricta les indicacions donades des del festival, destacant algunes mancances que tenim com a grup i que estem treballant per corregir.

27.

Podem dir que el dia començà fantàstic! Vam dormir tot el matí i també vam poder fer migdiada! D'aquesta manera, vam carregar piles per fer una molt bona actuació al parc aquàtic. Després de sopar de pícnic del Mc Donald's (més nuggets i patates per variar) i amb la Lluna i Mart al cel, vam anar a una cercavila que concloïa amb una nit tradicional, que ens permeté gaudir d'espectacles culturals taiwanesos, des de gegants i capgrossos fins a exhibicions de Kung Fu. En arribar a la residència ens vam trobar amb cares ja conegudes. Han arribat al festival uns russos que havien participat a L'ÉSDANSA i més d'un recordarà els saraus que van muntar a la bòbila... Bé, ara els tenim de veïns!

28.

Avui si que no hi ha hagut descans possibles! Ben d'hora ja marxàvem cap al parc perquè, senyores i senyors, resulta que ha estat el DIA DE CATALUNYA. Hem assajat balls d'interacció i hem ambientat el parc amb faixes i barretines, per poder compartir les danses amb els taiwanesos. Ha estat una experiència fantàstica i màgica, per passar una bona estona. Entre corrandes i cançons, ja era hora de dinar! De nou, hem fet picnic, aquest cop una mica més elaborat. Tot seguit hem tingut 3h lliures de  piscina pel parc, que hem aprofitat per banyar-nos i fer migdiada. A la tarda-vespre hem fet l'actuació  del dia, que podem dir que ha anat genial! Avui a la nit no tenim activitats programades, així que aprofitarem per descansar molt, que demà més i millor! Prometem no tardar tant a escriure!

24 de juliol (2018-07-24)

Bona nit! Avui ens hem aixecat d'hora per poder fer un assaig llarguet. Després de repassar-ho tot de dalt a baix i abans de dinar, hem preparat tot el vestuari necessari per l'actuació de la tarda. Havent dinat, hem fet monyos i ens hem ben maquillat tots perquè avui ens ha tocat obrir la diada de festival. Ha estat una bona actuació, que podem descriure com a especial perquè, a causa de lesionats i balladors ocupats preparant la festa de la nit, en Xevi i en Roger, monitors que ens acompanyen, han ballat amb nosaltres les corrandes, dansa amb la qual sempre concloem les actuacions. Després de totes les emocions, hem pogut banyar-nos i gaudir de les piscines del parc, sense marxar gaire tard, ja que teníem mooooolta feina. Com hem dit, hi ha algun ballador que s'ha quedat a la residència enlloc de venir a actuar. I és que teníem un encàrrec molt xulo! De tant en tant un dels grups del festival prepara el sopar amb menjar típic del seu país per la resta de grups, i avui era el nostre torn! Hem preparat canelons de carn i de verdures i també un gaspatxo amb trossets de síndria per llepar-se'n els dits. Tot i els nervis a la cuina i decorant el menjador, el resultat ha estat fantàstic. Hem aconseguit muntar una bona festa, com sempre amb els músics que ens han acompanyat tocant una bona estona! Fins i tot hem tingut temps d'ensenyar a companys d'arreu del món a fer aixecades i molinets! Com ja ha passat fet algun altre dia que no tenim interacció, disposem d'una estona lliure abans de dormir, que aprofitem per jugar a jocs de taula, a ping-pong, parlar, conèixer gent d'altres grups... Demà tindrem un dia més light que ja ens permetrà descansar!

23 de juliol (2018-07-24)

Holaa! Avui, dilluns 23 de juliol hem tingut un dia més tranquil. A primera hora del matí mentre aquells que han estat atacats per bitxos taiwanesos visitaven el metge, la resta ens hem pres un matí lliure que hem aprofitat per descansar o per jugar a bàsquet sota una calor que ens ha deixat més morts que vius. Hem d'afegir que els insectes culpables de les picades han portat un bon sarau a la nostra planta 3 de la residència ja que els hem detectat en algunes habitacions i hem hagut de desinfectar-les i prendre mesures dràstiques per evitar que entrin a les altres. Són uns animalets petits i vermells que ens provoquen reaccions escandaloses a la pell. Esperem que no vagi a més la plaga, que ja s'ha estès de forma més pronunciada pels pisos 4 i 5. Abans de dinar, hem conegut un grupet de nens del poble que a l'escola tenen un club de tradicions taiwaneses, entre elles, jugar a la baldufa. Ens han ensenyat els trucs més senzills i hem fet un petit concurs. Un cop tips, hem fet ràpidament un assaig improvitzat a la sala d'estar, ja que hem modificat l'ordre i les distribucions de l'actuació que faríem a la tarda, en part degut a les baixes de lesionats, calia repassar-ho una mica tot. Aleshores, hem agafat l'autobús per arribar a un barri curiós i una mica turístic on hem tingut una experiència llefiscosament diferent posant els les cames enmig de peixets que han ballat als nostres peus oferint-nos massatgets. Un cop relaxats, ens hem dirigit al parc aquàtic per fer l'actuació del dia. No ha estat la millor que hem fet però tots plegats hi hem posat molts ànims i energia, i estem motivats per millorar en les següents. Per acabar el dia, hem ballat a la interacció organitzada per Mèxic i Eslovàquia. Aquest darrer grup ha despertat entranyables records als nostres músics Marçal i Koldo, ja que fa 7 anys van viatjar a Eslovàquia també amb la Marboleny, on van conèixer el director que lidera el grup. [video width="848" height="480" mp4="https://www.marboleny.cat/wp-content/uploads/WhatsApp-Video-2018-07-24-at-19.01.03.mp4" autoplay="true"][/video]

Dia 21 i 22 de juliol (2018-07-22)

Boneees! Com segurament ja us haureu adonat, fa un parell de dies que no donem notícies, per tant, ja toca! Començarem recordant què vam fer ahir, 21 de juliol. Va ser un dia relaxat, vam esmorzar tard i dinar aviat, després de tenir tot el matí lliure. Com que no en teníem prou de descans i la calor era insistent, vam enfilar cap a la platja, que ens sorprengué essent de sorra negra i amb unes onades amb mooolta força, conseqüents d'un tifó llunyà. Durant una estoneta ens vam entretenir a saltar-les i a jugar-hi, fins que es van convetir en massa perilloses i el més prudent va ser sortir de l'aigua. Un grup de noies taiwaneses voluntàries del festival va organitzar-nos un joc que consistia en trencar una síndria amb un pal i els ulls tancats, evidentment després de divertir-nos  ens la vam menjar molt a gust. Més tard, va arribar l'hora de concentrar-nos per actuar de nou al parc aquàtic! Una bona actuació que va merèixer un bany a les piscines del parc.  Finalment, a la nit no hi hagué cap activitat organitzada, però ens vam quedar fins tard jugant a ping-pong, bàdminton, explicant històries i cantant cançons, sense tenir gaire en compte que l'endemà havíem de despertar-nos molt aviat i que seria un dia dur. __ Així doncs, us expliquem el dia d'avui, diumenge 22 de juliol! Com hem dit, el dia ha començat molt d'hora, ja que de bon matí  teníem actuació al parc aquàtic, aquest cop més curta i en un escenari més petit. A aquestes alçades de viatge i com no podria ser d'altra manera, ens permetrem el luxe de preocupar-vos una mica perquè  comencen a aparèixer els primers lesionats, ja sigui per reaccions al·lèrgiques a picades d'insectes exòtics o bé degut al gran esforç que comporten de forma repetitiva les aixecades de corrandes. Ei! Però no patiu que de moment sembla ser que  no n'haurem de deixar cap aquí.

A la tarda, hem anat a visitar el parc d'arts tradicionals, on hem pogut veure, entre  molt d'enrenou turístic, un temple religiós dedicat a un déu vinculat amb l'educació. Aquest, té la peculiaritat  de vigilar-te i seguir-te amb els ulls moguis per on et moguis del recinte.

Per acabar ja les activitats del dia, no podia faltar l'actuació al parc aquàtic! Tot i que també ha anat molt bé, cal dir que el cansament acumulat comença a passar factura. És per aquest motiu que avui anem a dormir molt aviat, ens cal recuperar forces! Fins aviat!

Us deixem aquí un link amb un vídeo de la nostra primera actuació a Taiwan (19 de juliol) : https://youtu.be/VaKKRhS5wMM

Cinquè dia a Taiwan (2018-07-20)

Bon dia família! Avui, com ja us vam avançar, ha estat un dia molt ple i enfeinat. Hem començat la jornada amb un súper intercanvi cultural amb el grup local de taiwanesos. Primerament els hem ensenyat paraules i expressions catalanes, acompanyades d'alguna cançó o corranda. Hem d'admetre que tenen un accent molt garrotxí i una memòria espectacular (al vespre encara cantaven en Joan Petit!). Més tard, ens hem tornat un grup de lluitadors aprenent tècniques de Kung-fu; tot i que ha estat divertit, encara ens cal un xic de pràctica! Per acabar el matí i abans d'anar a dinar, hem fet un assaig d'una hora per preparar l'actuació de la tarda, que entre músics, balladors i monitors hem aconseguit que ens emocioni a tots plegats. Per això volem aprofitar per fer un agraïment especial als músics que ens acompanyen, que rarament tenen descans i fan una feina imprescindible i impecable! A mitja tarda hem anat a una escola, principalment de música i expressió. Allà uns nens ens han sorprès amb una peça musical molt bonica i una obra teatral, mentre que nosaltres els hem ensenyat a ballar els Nans de Berga. Hem acabat les hores de sol banyant-nos i jugant al parc aquàtic, podem dir que l'hem tancat, veient la posta de sol des de les piscines. Per posar fi al dia, ha estat el nostre torn d'oferir danses interactives als grups amb els quals compartim residència del festival. Havent passat una bona estona, anem a descansar d'un dia tan llarg! Fins aviat! Un parell de corrandes:

"Hem ballat al festival

I de temps hem 'nat fatal,

Però cada dia som millors

Hem quedat com uns senyors"

"Actuacions interaccions

N'hem quedat tots molt ben farts

Però hem de reconèixer

que els músics ens han salvat"

Segon i tercer dia a Taiwan (2018-07-19)

Benvinguts de nou!! Sabem que hem estat un parell de dies 100% desconnectats, i és per això que tenim un muuuuunt de coses per explicar-vos! Ahir, dimecres 18 de juliol, va ser un dia molt i molt tranquil, no podem pas dir el mateix d'avui! El dia va començar amb la mudança del marboleny jove des de Taipei fins a Yilan, la regió que serà casa nostra durant una bona colla de dies. L'agenda relaxada i programada per descansar ens va permetre dedicar tres horetes, intenses i profitoses, a repassar tot el repertori dansa per dansa, punt per punt. Una vegada ja no ens quedava cap compàs per ballar, vam anar a conèixer els altres grups participants en el festival, que van compartir amb nosaltres les seves danses i cançons, animant-nos a ballar i a passar-ho bé. I així s'acabà el dia! S'ha de dir que estem molt bé a la residència, el menjar és boníssim i els llits... Si així se'n poden dir... Comodíssims no seria la paraula.

Sense més entreteniment, que la nit ha estat curta, us explicarem què hem fet avui. Ens hem llevat ben d'hora per visitar un curiós museu, d'arquitectura sorprenent, sobre la cultura i història de la regió d'Yilan. Hem dit que havia estat un dia més complet que no l'anterior, seguidament hem anat al parc aquàtic on es celebra principalment el festival. Per relaxar-nos abans de la nostra primera actuació al país, hem fet una banyada i hem jugat com nens petits entre tobogans i piscines, sentint-nos més observats que mai ja que anàvem amb banyador i els taiwanesos acostumen a banyar-se vestits. La frescor ràpidament s'ha esvaït, l'exigència dels taiwanesos i la calor han significat un assaig i actuació més aviat durets. Tot i així, estem contents del resultat, fins i tot els xinesos han aplaudit, que costa prou! Amb les forces ja al mínim, val a dir que el dia encara s'ha allargat força més. Hem fet jocs i competicions de cohesió amb els altres grups. No dubteu que hem guanyat oi? I sense ni miques de trampes eh, bé potser alguna sí... Però això no s'explica. Finalment, i coneixent els plans de demà, encara hem fet una sessió d'assaig i preparació d'activitats, que no sabem fins a quines hores de la nit s'allargarà... Demà us expliquem!

Primer dia a Taiwan (2018-07-18)

Hola occidentals! Després de 12 hores de vol, llargues, dormint, mirant pel·lícules, el paisatge, escoltant música, essent sacsejats per turbulències que més d'un cop ens han espantat, arribem a - TAIWAN -. Pràcticament ens quedem sense aire de l'emoció, bé, més aviat de la calor. Ah sí! Gairebé ens oblidem d'explicar-vos que prèviament hem aterrat al mig de la celebració parisina pel mundial, i és que el vol se'ns ha fet taaan curt, que pràcticament no el recordem!

Tornem al tema de què parlàvem, arribats a Taiwan, concretament a la seva capital, Taipei, ens posem sense descans possible a visitar la curiosa ciutat. Ens perdem pels temples que es troben entre alts gratacels i on la pau regna aïllant-los del soroll i el tràfec que els envolta. Realment són preciosos i amb molta història! Seguidament, alguna cosa ens porta de nou a casa, un bon dinar a un restaurant mediterrani, cal Popeye, ens fa oblidar per un instant que estem a l'altra punta del món. Una vegada tips i després d'una bona dutxa (estrictament necessària) enfilem, gaudint dels ascensors més ràpids del món, cap al cel de Taipei. Tant és així, que la torre Taipei 101 ens deixa meravellats. 360° panoràmics de tota la ciutat ens ofereixen una posta de sol molt bonica, s'ha de dir que pel postureo també.

De nou, tocant de peus a terra i amb els ulls a la lluna que ja ha tret el cap, només ens falta omplir la panxa, així que decidim fer un altre viatge gastronòmic cap al consumisme americà, i ens asseiem al McDonald's, no comments left. Tot i el cansament, no podem acabar el dia sense endinsar-nos a la vertadera cultura asiàtica, així que mig adormits i amb metro ens dirigim als mercats que cada nit desperten pels carrers de la ciutat. Colors i olors, sobretot olors, ens condueixen entre parades i paradetes, botigues i botiguetes, totalment estrafolàries i orientals. Per últim ens agradaria afegir alguna estrofa de corrandes que defineixin el dia d'avui:

"Som el grup marboleny jove

I hem vingut aquí a Taiwan

No entenem pas el que ens diuen

Tot i així anem tirant"

"Tot avui amb el jet lag